Find den rette host til din firmahjemmeside
Når det kommer til hosting af en hjemmeside til din virksomhed, så er der rigtigt mange muligheder derude. For i dag er det simpelthen bare en nødvendighed, for de fleste virksomheder, at have en hjemmeside.
Og derfor er udvalget selvfølgelig også rigtigt stort. Det kan være svært lige at vide, hvad man bør holde øje med og tænke over. Derfor kan du læse videre og få 4 gode tips til, hvad du bør tænke over, når du skal vælge en udbyder af hosting!
Husk at eje dit eget domæne
Nogle hosts vil tage sig af din hjemmeside, og så kan du samtidig også få domænet igennem dem.
Det kan lyde som en god idé, fordi det forkorter processen – men det er det ikke. Alt fra Google-søgninger til brugen af sociale medier er hægtet til det domæne, som du vælger.
Ved at have dit eget domæne, som du selv ejer, så kan du flytte det, hvis det skulle blive nødvendigt, og du vil stadig beholde alle fordelene.
Hvor meget hjælp har du brug for?
Det er ikke altid lige let at køre en hjemmeside. Hvad end man er en erfaren programmør eller er i gang med en hjemmeside for første gang, så er der mange ting, som kan gå galt.
Her kan det være rart at overveje mængden af hjælp, som du får brug for. Nogle udbydere tilbyder dedikeret kundeservice fra IT-specialister, som altså kan være med til at fikse eventuelle IT-relaterede problemer.
Andre, mere billige, løsninger vil bare tilbyde dig mere basal information. Samtidig har nogle udbydere en garanti på svar indenfor eksempelvis 24 timer – noget, som kan være rart, hvis du eksempelvis kører en webshop, hvor penge tabes for hvert øjeblik den er nede.
Tænk over trafikken til din hjemmeside
Trafik er noget af det, som koster allermest for en ny hjemmeside. Jo mere trafik, som man regner med at få til sin hjemmeside, jo mere skal man købe.
For med for meget trafik, så vil udbyderen af hosting lukke siden, fordi det kræver for mange ressourcer. Derfor bør du overveje, om din hjemmeside bliver niche, som ikke får vildt mange besøgende, og dermed om du kan spare penge på mængden af forventet trafik!
Vær altid klar på fremtiden
Det er sjældent en god idé at vælge hosting baseret på, hvad du har brug for til din hjemmeside lige i dette øjeblik.
For hvis alt går godt, så kommer du jo til at have et meget større foretagende ved hjælp af din firmahjemmeside. Dit valg af host bør derfor også inkludere muligheden for at tilføje funktionalitet senere hen.
Det kan eksempelvis være muligheden for let at tilføje en webshop, hvis det nu skulle blive relevant. Eller hvad med automatiseret søgemaskineoptimering, også kendt som SEO, når siden bliver større?
Mange af disse muligheder kan tilkøbes længere hen ad vejen med mange udbydere. Det er dog værd at overveje her, så du ikke skal sidde og flytte host, hver gang, du får nye ambitioner med hjemmesiden.