Børnetøj er et marked i vækst

Børnetøj er et marked i vækst

Måske er børnetøj branchen lige akkurat den rette branche for dig. Måske har du gået og ledt efter det perfekte tidspunkt, hvor du kan skyde din sælger drøm i gang. Markedet for børnetøj er på vej frem, men det betyder også, at der er ting, man skal passe på med.

Konkurrence på markedet

Da det er et voksende marked, betyder det også, at der vil være hård konkurrence om kunderne. Der findes allerede mange udbydere af børnetøj, så det er ikke nok at have tøj i de mest efterspurgte mærker. Nøglen er nu, at man skal have et ”hook”, som konkurrenter ikke har. Man skal give kunderne en grund til at vælge din butik fremfor de andres. Derfor er det vigtigt, at man konstant stiller sig spørgsmålet: ”hvorfor skal kunderne vælge min butik, i stedet for de andres?”. Hvis man kan besvare spørgsmålet og bringe noget unikt til branchen, ved man, at man gør noget rigtigt.

Høje standarder af varer

Ikke nok med at der vil være mange konkurrenter, så har konkurrenterne også sat standarden højt, når det kommer til varernes kvalitet. Man kan få børnetøj i alle de store mærker og kvaliteten er ikke sat ned, i takt med at størrelserne er mindre. Så man skal altså forvente at kunne levere på samme niveau, hvis ikke højere. Igen er det et spørgsmål om at være unik. Man skal give kunderne svaret til, hvorfor de skal vælge din butik og helst tydeligere end de andre gør.

Man skal også forvente at kunderne er kræsne. Størstedelen af kunderne til det tøj man sælger, vil højst sandsynligt være børnenes forældre, som leder efter tøj til deres børn. Her er kunderne mere villige til at betale mere, hvis de tror det er bedre kvalitet, lig med, hvis de tror det er bedre for deres børn. Dette er dog hverken positivt eller negativt for dig som børnetøjssælger, men mere en faktor man skal være opmærksom på. Hvis man har og kan sælge tøj af højeste kaliber til forældre, der er bekymrede for sine børn, kan man åbne op for en potentiel guldmine.

Det er også her man skal kigge efter økologisk tøj. Økologisk tøj er, som navnet hentyder til, bedre for kroppen af have på. Derfor kan man forvente, at det er dyrere at producere og levere, men også at kunder er mere villige til at betale det ekstra, for at være sikre på at deres børn forbliver sunde og raske. Dette gælder især for kunder, der leder efter tøj til deres babyer, da nyfødtes hud er ekstra følsomme. Igen en faktor med potentielle.

Det er et spørgsmål om pris og fleksibilitet

Alt i alt handler det også om at være billigst på markedet. Det er varmt anbefalet at man holder øje med andre på samme marked og andre markeder. Lægger mærke til hvad de gør rigtig og forkert. Hvordan de udvikler sig og i hvilken retning de ser ud til at bevæge sig. Man skal bevæge sig med bølgen, ellers bliver man efterladt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *